دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1395 - 09:04

جلالی: طرف مقابل به تعهداتش عمل نکند از مسیر برگشت‌پذیری استفاده می‌کنیم

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: ما در مسیر برجام و در قانونی که مجلس آن را تصویب کرده است، قانون برگشت‌پذیری قرار دادیم، چنانچه طرف‌های مقابل به تعهداتش عمل نکند می‌توانیم از این مسیر برگردیم.
کد خبر : 103949

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از خانه ملت، کاظم جلالی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان علی لاریجانی رئیس مجلس درباره پایبند نبودن غربی‌ها در انجام تعهداتشان در برجام اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری بارها ذکر فرمودند جمهوری اسلامی ایران خلاف تعهدات خود عمل نمی‌کند و به آن پایبند است کما اینکه تا الان هم به تمام تعهدات خودمان عمل کرده‌ایم.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: آنچه که رئیس مجلس در نطق خود گفتند یک بخشی از آن مربوط به گزارش دبیرکل سازمان ملل است که گزارش ایشان نشان می‌دهد که آقای دبیرکل این مسیر را یکطرفه رفته است و به جای اینکه گزارش کاری از اجرای برجام از طرف‌های مختلف ارائه کند و اعتراض‌های طرف مقابل را بیان کند ایشان سخنگوی یک طرف خاص شده و موجب حجم بالای اعتراضات از سوی جمهوری اسلامی ایران شده است.


جلالی اضافه کرد: متاسفانه دبیرکل سازمان ملل به گزارش‌هایی که جمهوری اسلامی ایران در رابطه با اجرای برجام داده توجهی نکرده است البته پایشان هم فراتر از این گذاشتند و در حوزه موشکی جمهوری اسلامی ایران مواردی را مطرح کردند. در حالی که این موضوع هیچ ربطی به برجام ندارد.


وی ادامه داد: در برجام به سوار شدن و قرار گرفتن کلاهک‌های هسته‌ای روی موشک‌ها اشاره شده است نه اینکه توسعه موشکی ایران متوقف شود لذا ما مسیر توسعه خود را در این باب ادامه خواهیم داد.


رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه در گزارش دبیر سازمان ملل نیز به مسائل منطقه به نقش ایران اشاره شده است گفت: در گزارش خود گفتند که رفتار جمهوری اسلامی می‌تواند تنش‌زا باشد به طوری که هیچ دلیل برای این حرف‌های خود بیان نکردند از سوی دیگر به مسائل عراق و حضور سردار سلیمانی و اقداماتی که ایشان انجام دادند معترض شدند در حالی که اقدامات ایشان و سردار سلیمانی در مقابله با تروریسم است و باید از طریق سازمان ملل متحد مورد تشویق قرار بگیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته